Duizendpoot vindt haar digitale draai

Mijn acties

Mijn interesses

Barbara Grefte (36) werkt sinds 2013 voor de Regio Twente. In 2016 ging zij aan de slag voor Twentse Kracht, een platform voor alle ambtenaren van Twentse overheidsinstanties. Haar werk is veelzijdig en ze zit er helemaal op haar plek als administratieve duizendpoot voor de Twentse School. Ook is zij (mede)organisator van evenementen, zoals inspiratiesessies & bijeenkomsten voor bijvoorbeeld P&O-ers of Leidinggevenden. Daarbij verzorgt Barbara het opstellen van flyers en nieuwsbrieven rondom deze activiteiten.

Hoe ben je bij regio Twente terechtgekomen? 
“Ik werkte als bestuurssecretaresse bij de gemeente Dinkelland en zag daar op intranet en leuke functie als projectondersteuner bij Twente Mobiel. Ik solliciteerde en werd aangenomen. Echt een leuke functie in een klein team. Alle mobiliteitstaken gingen echter over van Regio Twente naar de provincie en ik kon niet mee. Dus kreeg ik een andere functie bij Regio Twente en dat werd managementassistente van de directeur afdeling Bedrijfsvoering. Daar voelde ik me uiteindelijk niet zo op mijn plek en toen men iemand zocht voor Twentse Kracht ben ik daar als ondersteuner aan de slag gegaan.”

Daarmee veranderde je werk?
“In de eerste 6 maanden verdeelde ik mijn werk nog tussen mijn eerdere baan en Twentse Kracht. Na die fase ben ik er voor mijn volledige 24 uur per week aan het werk. Mijn werkzaamheden zijn heel veelzijdig en passen veel beter bij mijn achtergrond in communicatie. Ik ben er echt heel blij mee en voel me helemaal op mijn plek. Het is leuk, klein team. We zijn met z’n vieren en de taakverdeling is gewoon heel prettig.”

Ik ga een training social media volgen

Kijk je nog naar verdere opleiding voor jezelf?
“Dat doe ik zeker. Het is ook makkelijk omdat we vanuit Twentse Kracht allerlei trainingen en cursussen aanbieden. Zo volgde ik een training ‘digitaal schrijven’ omdat ik nieuwsbrieven schrijf en ook de website van Twentse Kracht bijhoud. Dat is belangrijk voor communicatie met onze doelgroepen, maar ook social media willen we (meer) gaan inzetten. Daarom ben ik van plan om een training ‘social media’ te gaan volgen.” 

Digitale communicatie is dus echt jouw ding?
“Social media ken je natuurlijk omdat je er privé al veel mee doet, maar om het professioneel goed in te zetten vraagt echt een andere aanpak. Een paar keer per week posten is belangrijk om de aandacht vast te houden bij de mensen in zo’n netwerk. We zijn er overigens nog niet zo lang actief mee en we zoeken nog naar de beste tool om met voor ons nuttige netwerken te communiceren via social media.”